Get Adobe Flash player

Miejski Zakład Gospodarki Lokalowej w Szklarskiej Porębie
Turystyczna 2, 58-580 Szklarska Poręba , tel 75-717-23-56

postheadericon Regulamin cmentarza komunalnego w Szklarskiej Porębie

Uchwała nr XLII/484/06 Rady Miejskiej w Szklarskiej Porębie z dnia 24 luty 2006r.
w sprawie zasad funkcjonowania Cmentarza Komunalnego w Szklarskiej Porębie przy ul. Ks. Kard. Stefan Wyszyńskiego

 

 

 REGULAMIN CMENTARZA KOMUNALNEGO W SZKLARSKIEJ PORĘBIE

 

1. Cmentarz Komunalny w Szklarskiej Porębie otwarty jest codziennie w czasie:

  • w miesiącach: od listopada do lutego od godz. 7oo do godz. 18oo
  • w miesiącach: od marca do października od godz. 7oo do godz. 21oo.

 

2. Pochówki odbywają się tylko w dni powszednie.


3. Użytkownicy cmentarza mają obowiązek wyrzucania śmieci tylko w miejscach do tego przeznaczonych  tj. do boksów, śmietników i koszy .


4. Niszczenie oraz samowolne przemieszczanie urządzeń cmentarza oraz roślin jest niedozwolone.


5. Zabrania się użytkownikom cmentarza wprowadzania na jego teren zwierząt.


6. Zabrania się uprawiania wszelkiego handlu na terenie administracyjnym cmentarza.


7. Zabrania się wjazdu i poruszania się po cmentarzu wszelkich pojazdów, w tym także rowerów z pominięciem:

  • pojazdów administratora w związku z wykonaniem niezbędnych czynności związanych z obsługą cmentarza,
  • pojazdów zakładów pogrzebowych w związku z wykonywaniem usług pogrzebowych i innych czynności objętych porozumieniem z administratorem cmentarza,
  • pojazdów osób fizycznych i prawnych w uzasadnionych przypadkach ,po uzyskaniu zgody administratora i dokonaniu stosownych wg cennika opłat.


8. Grobów ziemnych i murowanych nie można używać do ponownego pochówku przed upływem okresu 20-letniego liczonego od dnia pierwszego pochówku, za wyjątkiem czynności tzw. „dochowania” w grobach wieloosobowych w pionie, których konstrukcja została z góry na taką okoliczność przewidziana.

 


9. Po upływie 20 – letniego okresu, ponowne użycie miejsca do pochówku nie może nastąpić w przypadku, gdy jakakolwiek osoba zgłosi sprzeciw, przedstawi odpowiednie dokumenty oraz wniesienie wymagane opłaty zgodne z obowiązującym cennikiem za użytkowanie cmentarza.


10. Przyjęcie zwłok do pochowania lub przechowania na cmentarzu może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu następujących dokumentów z Urzędu Stanu Cywilnego:

 

  • odpisu skróconego aktu zgonu,
  • karty zgonu w celu pochowania zwłok.


11.  Na grobach można wystawiać nagrobki, których wymiary nie przekraczają powierzchni grobu i są zgodne z przepisami zawartymi w ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych.


12. Przed montażem nagrobków należy przedłożyć u administratora cmentarza szkic planowanego nagrobka  z podaniem wymiarów, w celu uzyskania zgody oraz potwierdzenia zgodności proponowanych wymiarów z powierzchnią grobu i przepisami ustawowymi.


13. W przypadku nie zastosowania się do wymogów określonych w pkt. 12 administrator może zażądać, w ustalonym terminie przebudowy lub demontażu w celu przebudowania nagrobka do odpowiednich wymiarów na koszt rodziny zmarłego. W przypadku niedotrzymania ustalonego terminu powyższych czynności, administrator ma prawo dokonania ich na koszt rodziny.


14. Ekshumacje zwłok i szczątków przeprowadzone są we wczesnych godzinach rannych, podczas chłodnej pory roku  - w terminach od 15 października do 15 kwietnia.


15. W celu przeprowadzenia czynności ekshumacji zwłok należy uzyskać zgodę właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego oraz administratora cmentarza.


16. Podczas czynności ekshumacji obecni mogą być członkami najbliższej rodziny oraz inne bezpośrednio zainteresowane osoby.


17. Wykonywanie czynności związanych z pochówkami przez zakłady pogrzebowe, wymaga wcześniejszego powiadomienia.


18. Umieszczenie w sposób trwały wszelkiego rodzaju urządzeń i przedmiotów przez użytkowników cmentarza bez wiedzy i zgody administratora jest niedozwolone.

 
19. W przypadku samowolnego zamontowania jakichkolwiek urządzeń i przedmiotów ( np. ławek, płotków itp.) administrator ma prawo domagać się ich demontażu w ustalonym terminie na koszt użytkownika (rodziny). W przypadku niedotrzymania terminu wykonania powyższych czynności administrator ma prawo dokonania ich na koszt użytkownika ( rodziny).


20. Nadzór na nad administracją Cmentarz Komunalnego w Szklarskiej Porębie i jego funkcjonowaniem sprawuje Burmistrz Szklarskiej Poręby.


Warning: Creating default object from empty value in /!wywalić - hidden/modules/mod_stats/helper.php on line 77

Warning: Creating default object from empty value in /!wywalić - hidden/modules/mod_stats/helper.php on line 83

Warning: Creating default object from empty value in /!wywalić - hidden/modules/mod_stats/helper.php on line 106
Użytkowników : 2
Artykułów : 64
Odsłon : 89634
Naszą witrynę przegląda teraz 32 gości